Inväntar ny julgran till flaggstången
Vi får många frågor kring julgranen som lös så fint i vår flaggstång. Den har tyvärr gått sönder på grund av produktfel. Vi har reklamerat till leverantören och inväntar att få en ny belysning. Tyvärr, kommer den inte hinna komma fram innan jul, detta då produkten är slut hos leverantören och de i sin tur inväntar leverans från tillverkaren.
Därför kommer vi först få julbelysning igen i nästa vecka (v.52). Väldigt tråkigt och vi beklagar detta för alla boende som hade sett framemot en gnistrande julbelysning på gården.
Tack för förståelse att ibland händer det oväntade som inte går att förutse eller påverka.
/Styrelsen
Vecka 5 installeras postboxar i alla trappuppgångar
Under vecka 5 installeras postboxar i varje trappuppgång. Det innebär att alla hushåll får ett postfack i entrén dit din post och mindre paket levereras.
Varje lägenhet kommer också få en tidningshållare monterad utanför ytterdörren, dit kommer din morgontidningen att levereras.
Passa på att investera i en säkerhetsdörr utan brevinkast!
I samband med detta kommer ett förmånligt erbjudande om säkerhetsdörr utan brevinkast tas fram till alla bostadsrättshavare. Du med hyresrättslägenhet kommer att automatiskt få en ny säkerhetsdörr.
Mer information kommer till samtliga boende närmare inpå vecka 5.
Idag 1 december installeras vårt nya internet
Idag onsdag 1 december installeras vårt nya internet med Sappa och samtliga hushåll i BRF Axet kommer löpande under dagen att få tillgång till sitt internet.
Har du frågor, funderingar eller behöver en hjälpande hand?
Representanter från Sappa kommer att finnas på plats i BRF Axets föreningslokal för att svara på frågor och hjälpa till i samband med inkopplingen av internet på följande tider:
- Onsdag 1 december kl 16.00-19.00
- Torsdag 2 december kl 09.00-12.00
Har ni frågor kring ert internet efter den 2 december 2021 så kontaktar ni alltid Sappa via deras kundservice på telefonnummer: 0770-45 73 47.
Hämta ut din router – innan den 1 december!
I gruppavtalet med Sappa ingår det en router* för samtliga hushåll, denna router hämtar ni ut i styrelselokalen i källaren på 8B på följande tider:
- Måndag 15 november kl 18.00 – 19.00
- Torsdag 18 november kl 12.00 – 13.00
- Onsdag 24 november kl 18.00 – 19.00
Du/Ni behöver ditt/ert lägenhetsnummer för att hämta ut din/er router, 1-3 siffror. Lägenhetsnumret står på brevlådan/ytterdörren. Vänligen ha detta förberett så går det snabbare att hämta ut din router och vi minskar köbildning.
*Routern tillhör lägenheten och ska lämnas kvar vid en eventuell flytt.
Saknar din lägenhet internetuttag? Låt oss veta INNAN den 15 november
1 december 2021 får alla boende tillgång till det nya internet med Sappa, detta genom internetuttaget som i de flesta lägenheter är placerat i hallen.
Saknar din/er lägenhet internetuttag, vänligen mejla oss på
Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.
INNAN den 15 november.
Så hinner vi åtgärda uttaget innan den 1 december. Tack!
Onsdag 1 december börjar internet via Sappa gälla!
Onsdag den 1 december 2021 kommer Sappa att genomföra inkopplingen av BRF Axets nya gruppavtal för internet. Det kommer att ske löpande, en trappuppgång i taget och därför kommer tillgången till internet ges löpande även till lägenheterna under dagen.
Ni får tillgång till ert nya internet genom internetuttaget som i de flesta lägenheter är placerat i hallen.
Saknar er lägenhet internetuttag, vänligen mejla oss på
Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.
INNAN den 15 november.
Hämta ut router – innan den 1 december!
I gruppavtalet ingår det en router* för samtliga hushåll, denna router hämtar ni ut i styrelselokalen i källaren på 8B på följande tider:
- Måndag 15 november kl 18.00 – 19.00
- Torsdag 18 november kl 12.00 – 13.00
- Onsdag 24 november kl 18.00 – 19.00
*Routern tillhör lägenheten och ska lämnas kvar vid en eventuell flytt.
Frågor, funderingar eller en hjälpande hand?
Representanter från Sappa kommer att finnas på plats i BRF Axets föreningslokal för att svara på frågor och hjälpa till i samband med inkopplingen av internet på följande tider:
- Onsdag 1 december kl 16.00-19.00
- Torsdag 2 december kl 09.00-12.00
Har ni frågor kring ert internet efter den 2 december 2021 så kontaktar ni alltid Sappa via deras
kundservice på telefonnummer: 0770-45 73 47.
Första månaden är gratis!
Det tillkommer en obligatorisk avgift för internet för samtliga hushåll i BRF Axet. För bostadsrättsinnehavare är den 79 sek/månad. För hyresgäster som valt att gå med i gruppavtalet är den 159 sek/månad.
Första internet-avgiften kommer att betalas i januari 2022 via samma avi som avgiften/hyran, därför bli första månaden (december 2021) gratis för samtliga boende.
Tele2 (Comhem) fortsätter leverera TV – fram till 31 december 2024
TV-utbudet som ingår i er hyra/avgift fortsätts att levereras av Tele2 (Comhem) fram till den 31 december 2024, därefter kommer ett TV-byte till Sappa att ske. Det betyder att de hushåll som idag köper tjänster av Tele2 (Comhem), kan fortsätta göra så fram till årsskiftet 2024/2025.
Vill ni redan nu teckna ett TV-paket med Sappa är det fullt möjligt, klicka HÄR för erbjudande från Sappa.
Bredablick – ny leverantör för inre fastighetsskötsel, felanmälan, jour och städning
Från och med idag, den 1 juli är det Bredablick som har hand om BRF Axets inre fastighetsskötsel, felanmälan, jour och städning. Bredablick startades 2009 i Malmö och är en heltäckandepartner inom fastighetsbranschen med ca 500 anställda i hela landet.
- Vi på Bredablick tackar för förtroendet att få vara ny förvaltare för fastighetsskötsel och hantera lokalvården för BRF Axet. Vårt mål är att ni ska känna er trygghet i att ert boende tas hand om på bästa sätt.
Därför är det nu nya kontaktuppgifter för felanmälan och jour.
Felanmälan
Felanmälan görs via telefon, email eller formuläret via länken nedan.
Telefontid är helgfri vardag 07.00 – 16.00.
Telefon: 010 – 177 59 00
Email:
Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.
Formulär: https://bredablickgruppen.se/forvaltning/felanmalan/
Akuta fel efter kontorstid hanteras som jourärende
Akuta fel efter kontorstid, helgfri vardag 16.00 – 07.00 samt helger sker till samma telefonnummer som felanmälan. Akuta fel kan t ex vara en vattenläcka, strömavbrott eller högljudda fester.
Telefon: 010 – 177 59 00
Vi hälsar Bredablick välkomna som leverantör och har stort förtroende för att samarbetet kommer att bli bra för BRF Axet och alla boende i föreningen!
*Wefix har fortsatt hand om yttre fastighetsskötsel och gården.
Gruppavtal för TV och internet blir verklighet i BRF Axet
Som tidigare informerat har styrelsen sett över möjligheten till ett gemensamt gruppavtal för internet och TV via telekomleverantören Sappa för alla hushåll i BRF Axet. Detta röstades med majoritet fram på årsstämman i juni.
Gruppavtal för internet startar 1 december 2021 – första månaden är gratis!
Under november kommer vi tillsammans med Sappa att börja rulla ut vårt nya internet, och alla hushåll kommer att från och med den 1 december 2021 få:
- Bredband direkt ur sitt internetuttag med en hastighet upp till 1000/1000 Mbit/s.
- Router att koppla in i sitt internettuttag för Wifi i lägenheten (routern tillhör lägenheten).
Det tillkommer en obligatorisk avgift för internet för samtliga hushåll i BRF Axet. För bostadsrättsinnehavare är den 79 sek/månad. Vad avgiften blir för hyresrätter är ännu inte klart, då förhandlingar med hyresgästföreningen pågår. Första internet-avgiften kommer att betalas i januari 2022 via samma avi som avgiften/hyran, därför bli första månaden gratis för samtliga boende.
Vi återkommer med mer information efter sommaren.
Undvik dubbla kostnader - glöm inte att säga upp ditt nuvarande bredband
För dig som idag köper ditt bredband via Telenor (Bredbandsbolaget), Tele2 (Comhem) eller har ett mobilt bredband från annan leverantör kommer du att behöva säga upp ditt abonnemang för att undvika dubbla internetkostnader.
- Vill du/ditt hushåll fortsätta med Telenor (Bredbandsbolaget) och på så sätt betala dubbla kostnader för internet, vänligen meddela styrelsen innan den 1 oktober 2021.
- Vill du/ditt hushåll fortsätta få bredband via Tele2 (Comhem) är detta möjligt men då får du/ditt hushåll dubbla kostnader för ditt/ert internet.
- Vill du/ditt hushåll fortsätta få internet via mobilt bredband är detta möjligt men då får du/ditt hushåll dubbla kostnader för ditt/ert internet.
Tele2 (Comhem) fortsätter leverera TV – fram till 31 december 2024
På grund av uppkomna problem med vår nuvarande TV-leverantör Tele2 (Comhem) kommer inte TV-bytet till Sappa ske förens 31 december 2024.
Det betyder att du/de hushåll som idag köper tjänster av Tele2 (Comhem), kan fortsätta göra så fram till årsskiftet 2024/2025.
Frågor eller funderingar?
Välkommen att kontakta styrelsen på
Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.
, via boendetelefonen på 076 867 33 85 varje vardag kl. 18.00-19.00 eller välkommen på expeditionstiden första och tredje måndagen i månaden kl 18.00-19.00 i källaren på 8B.
Renoveringstider som gäller i BRF Axet!
Den senaste tiden har vi haft flera renoveringsarbeten som pågått på söndagar, vilket inte är tillåtet i BRF Axet enligt våra gemensamma trivselregler. I ett flerfamiljshus som vårt, har vi alla boende olika tidscheman vi lever efter. För att vi boende inte ska behöva leva i en konstant högljudd miljö har föreningen gemensamt beslutat att söndagar ska vara helt bullerfritt inkl fritt från störande ljud.
Därför är det följande tider som gäller för renovering och högljudda arbeten:
Måndag - Fredag: kl 07.00-20.00 (bullrande arbete från 08.00)
Lördag: kl 10.00-18.00
Söndag & röda dagar: Bullerfritt - Ingen renovering eller störande ljud är tillåtet
Vänligen respektera renoveringstiderna för allas vår trivsel och välmående!