Bokningssystemet uppe igen - boka tvättid som vanligt!

 

Nu är problmet med bokningsystemet åtgärdat. Du kan boka tvättid som vanligt igen.

Tack för ert tålamod!

MVH Styrelsen i BRF Axet

 

 

Det är återigen problem med att man inte kan boka tvättid via hemsidan, appen eller bokningstavlan.

 

Vi har öppnat upp alla tvättstugorna så att det går bra att tvätta. Boka en tid genom att skriva upp dig på listan som hänger på respektive tvättstugedörr. Har du redan en tvättid bokad, så har du kvar den tiden och är redan uppskriven på listan.

 

Vi ser mycket allvarligt på att detta problem uppstår igen och jagar våra leverantörer för att lösa problemet. Tack för ert tålamod.

 

Med vänlig hälsning
Styrelsen i BRF Axet

 

tvättstuga12

Gruppavtal för TV och internet blir verklighet i BRF Axet

Som tidigare informerat har styrelsen sett över möjligheten till ett gemensamt gruppavtal för internet och TV via telekomleverantören Sappa för alla hushåll i BRF Axet. Detta röstades med majoritet fram på årsstämman i juni.

 

Gruppavtal för internet startar 1 december 2021 – första månaden är gratis!
Under november kommer vi tillsammans med Sappa att börja rulla ut vårt nya internet, och alla hushåll kommer att från och med den 1 december 2021 få:

 

  • Bredband direkt ur sitt internetuttag med en hastighet upp till 1000/1000 Mbit/s.
  • Router att koppla in i sitt internettuttag för Wifi i lägenheten (routern tillhör lägenheten).

Det tillkommer en obligatorisk avgift för internet för samtliga hushåll i BRF Axet. För bostadsrättsinnehavare är den 79 sek/månad. Vad avgiften blir för hyresrätter är ännu inte klart, då förhandlingar med hyresgästföreningen pågår. Första internet-avgiften kommer att betalas i januari 2022 via samma avi som avgiften/hyran, därför bli första månaden gratis för samtliga boende.


Vi återkommer med mer information efter sommaren.


Undvik dubbla kostnader - glöm inte att säga upp ditt nuvarande bredband
För dig som idag köper ditt bredband via Telenor (Bredbandsbolaget), Tele2 (Comhem) eller har ett mobilt bredband från annan leverantör kommer du att behöva säga upp ditt abonnemang för att undvika dubbla internetkostnader.

 

  • Vill du/ditt hushåll fortsätta med Telenor (Bredbandsbolaget) och på så sätt betala dubbla kostnader för internet, vänligen meddela styrelsen innan den 1 oktober 2021.

  • Vill du/ditt hushåll fortsätta få bredband via Tele2 (Comhem) är detta möjligt men då får du/ditt hushåll dubbla kostnader för ditt/ert internet.

  • Vill du/ditt hushåll fortsätta få internet via mobilt bredband är detta möjligt men då får du/ditt hushåll dubbla kostnader för ditt/ert internet.

 

Tele2 (Comhem) fortsätter leverera TV – fram till 31 december 2024

På grund av uppkomna problem med vår nuvarande TV-leverantör Tele2 (Comhem) kommer inte TV-bytet till Sappa ske förens 31 december 2024.
Det betyder att du/de hushåll som idag köper tjänster av Tele2 (Comhem), kan fortsätta göra så fram till årsskiftet 2024/2025.

 

Frågor eller funderingar?
Välkommen att kontakta styrelsen på Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. , via boendetelefonen på 076 867 33 85 varje vardag kl. 18.00-19.00 eller välkommen på expeditionstiden första och tredje måndagen i månaden kl 18.00-19.00 i källaren på 8B.

INBROTTSFÖRSÖK NATTEN MELLAN 9 OCH 10 JULI

Natten/tidig morgon mellan den 9 och 10 juli har BRF Axet råkat ut för inbrottsförsök på flera av våra portdörrar. Tjuven har inte lyckats komma in. Händelsen är polisanmäld.


Vi ber alla boende i BRF Axet vara extra uppmärksamma på avvikande händelser/personer som rör sig i föreningen. Vi ber alla boende att vara noggranna med att identifiera personerna som ringer på sin porttelefonen innan man släpper in vederbörande i trapphuset.

 

Styrelsen arbetar för att förstärka tryggheten och åtgärda skadorna som blivit av försöket.


Tillsammans skapar vi en trygg förening!

Bastun är öppen!

Nu är bastun öppen igen. Bastun bokar du på samma sätt som tvättid genom aptus hemsida, appen eller via bokningstavlan vid tvättstugorna. Bastun är belägen i källaren på 8B. 

 

Du ansvarar själv för att städa bastun och duschen efter du använt dem. Lämna utrymmet som du själv vill finna det!

Bredablick – ny leverantör för inre fastighetsskötsel, felanmälan, jour och städning

Från och med idag, den 1 juli är det Bredablick som har hand om BRF Axets inre fastighetsskötsel, felanmälan, jour och städning. Bredablick startades 2009 i Malmö och är en heltäckandepartner inom fastighetsbranschen med ca 500 anställda i hela landet.


- Vi på Bredablick tackar för förtroendet att få vara ny förvaltare för fastighetsskötsel och hantera lokalvården för BRF Axet. Vårt mål är att ni ska känna er trygghet i att ert boende tas hand om på bästa sätt.

Därför är det nu nya kontaktuppgifter för felanmälan och jour.

Felanmälan
Felanmälan görs via telefon, email eller formuläret via länken nedan.
Telefontid är helgfri vardag 07.00 – 16.00.

Telefon: 010 – 177 59 00

Email:  Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Formulär: https://bredablickgruppen.se/forvaltning/felanmalan/

Akuta fel efter kontorstid hanteras som jourärende
Akuta fel efter kontorstid, helgfri vardag 16.00 – 07.00 samt helger sker till samma telefonnummer som felanmälan. Akuta fel kan t ex vara en vattenläcka, strömavbrott eller högljudda fester.

Telefon: 010 – 177 59 00

 

Vi hälsar Bredablick välkomna som leverantör och har stort förtroende för att samarbetet kommer att bli bra för BRF Axet och alla boende i föreningen!

 

*Wefix har fortsatt hand om yttre fastighetsskötsel och gården. 

 

BredaBlick logga

Aptus är återigen uppe - du kan boka tvättid igen!

Nu ska det gå att boka tvättid precis som vanligt igen. Vi är i dialog med vår leverantör så att detta inte ska hända igen. Tack för ert tålamod över helgen. 

 

 

‼️APTUS LIGGER NERE‼️

Hela Aptus ligger nere och man kan inte boka tvättid via appen, aptus hemsida eller vår bokningstavla. Problemet ligger hos vår leverantörs underleverantör och de arbetar för att lösa problemet så fort som möjligt. Vi återkommer så fort vi vet mer.

 

Tack för ert tålamod!

Bokningstavla för tvättid - tillfälligt urfunktion!

Bokningstavlan vid tvättstugorna är tillfälligt urfunktion. Det går inte att boka tvättid just nu. Vänligen boka via appen Aptus Home eller aptus hemsida, se instruktioner HÄR.

 

Vår leverantör arbetar för att lösa problemet så fort som möjligt. Vi beklagar detta. 

 

Bokningstavlan fungerar igen!

Äntligen fungerar bokningstavlan för tvättid igen och du kan återigen boka tvättid. 

 

Tack för ert tålamod!

Renoveringstider som gäller i BRF Axet!

Den senaste tiden har vi haft flera renoveringsarbeten som pågått på söndagar, vilket inte är tillåtet i BRF Axet enligt våra gemensamma trivselregler. I ett flerfamiljshus som vårt, har vi alla boende olika tidscheman vi lever efter. För att vi boende inte ska behöva leva i en konstant högljudd miljö har föreningen gemensamt beslutat att söndagar ska vara helt bullerfritt inkl fritt från störande ljud.

 

Därför är det följande tider som gäller för renovering och högljudda arbeten:

Måndag - Fredag: kl 07.00-20.00 (bullrande arbete från 08.00)

Lördag: kl 10.00-18.00
Söndag & röda dagar: Bullerfritt - Ingen renovering eller störande ljud är tillåtet

 

Vänligen respektera renoveringstiderna för allas vår trivsel och välmående!